article image

Zdrowe odchudzanie – 4 kroki

Redakcja

2016-07-26 11:22:15

brak komentarzy

Codziennie spotykamy się na ulicy ze spojrzeniami ludzi. Chcielibyśmy robić dobre wrażenie i przedstawiać pozytywny obraz siebie, gdyż ciało jest naszą wizytówką. A co jeśli ważysz za dużo? Na pewno czujesz się mniej atrakcyjnie dla innych osób. Dzięki nam to się zmieni. Czas na skuteczne odchudzanie – bez negatywnego nastawienia i cichego „od jutra”.

1. Zmień nawyki żywieniowe

Klucz do sukcesu zamknięty jest w pełnowartościowym, zdrowym śniadaniu. Najlepiej zjeść je między 7.00 a 8.00, aby szybko obudzić nasz organizm ze snu i zmobilizować metabolizm do prawidłowego działania. Szczególnie, że po nocnej przerwie organizm najlepiej przyswaja spożyte pokarmy. Z czego powinno się składać nasze śniadanie? Musi być bogate w produkty z błonnikiem i witaminami z grupy B, np. ciemne pieczywo z ziarnami, chuda wędlina, warzywa i owoce (duża zawartość błonnika i fruktozy, czyli „dobrego cukru”), jogurt naturalny, jaja, płatki owsiane, siemię lniane, otręby żytnie.

Koniecznie wprowadź do swojego życia zasadę 5 posiłków. Jedz więcej, ale mniejsze porcje. Staraj się zachowywać pomiędzy nimi odstęp co najmniej trzygodzinny.

Niestety, ale musisz całkowicie zrezygnować ze słodyczy i słonych przekąsek. Głowa do góry, można je zastąpić owocami, które również zawierają cukier, ale nie odkłada nam się w postaci tkanki tłuszczowej. Jest to bowiem fruktoza, zaś zły cukier zawarty w słodyczach jest nazywany powszechnie sacharozą.

Ostatnia pora posiłku powinna przypadać na godzinę 19.00-20.00, w zależności od tego jak późno chodzisz spać. Kolacja musi być lekkostrawna.

2. Patrz co pijesz.

Najczęściej spotykanym błędem w naszych nawykach żywieniowych jest picie dużej ilości soków, napojów gazowanych i alkoholu. Mało z nas wie, że nawet jeśli na opakowaniu widnieje napis „zdrowy, bez konserwantów” – nie znaczy to, że produkt nie jest kaloryczny. Wręcz przeciwnie, ma bardzo dużo cukru, toteż dostarczamy sobie całkowicie nieświadomie bardzo dużą dawkę pustych kalorii. I w ten sposób tyjemy.

Kwestia alkoholu – procenty są kaloryczną bombą, szczególnie, że za nimi nieustannie podąża krok w krok ochota na słone przekąski. Ulegamy, tyjemy i jesteśmy nieszczęśliwi.

Woda zdrowia doda. Oczyszcza organizm z toksyn, daje nam poczucie sytości. Sięgajmy po nią jak najczęściej, pijmy ją w dużych ilościach. Jest zdrowa, a niewiele kosztuje. Czysta oszczędność zdrowia i portfela.

3. Ćwicz, ale z umiarem.

Nie o to chodzi, aby codziennie spędzać kilka godzin na siłowni, gdyż na dłuższą metę to się nie sprawdzi. Szczególnie, jeśli mamy na głowie pracę, dom, dzieci, obowiązki. Nie jesteśmy więc fizycznie i psychicznie w stanie biegać codziennie na bieżni, bo dużo ruchu mamy na co dzień. Ważne jest jednak, aby dzień nie kończył się na leżeniu na kanapie i podjadaniu, lecz można razem z rodziną spędzić go aktywnie. Warto ustalić sobie dni sportu, aby wspólnie udać się na basen, tańce lub długi, aktywny spacer.
W ten sposób zachowamy sportową regularność, a przy okazji wzmocnimy więzi między członkami rodziny.

4. Stosuj suplementy diety

Ciekawym sposobem na pozbycie się tkanki tłuszczowej są suplementy na odchudzanie, które dzielą się na cztery grupy: środki hamujące apetyt, spalacze tłuszczu, a także preparaty oczyszczające i preparaty na płaski brzuch. Aktualnie najpopularniejszym z nich jest Forskolin, w którego składzie odnajdujemy ekstrakt z pokrzywy indyjskiej. Ma ona zbawienny wpływ na proces naszego odchudzania. Obniża wchłanianie cukru do krwi, a co za tym idzie powstawanie tkanki tłuszczowej. Jednocześnie pokrzywa indyjska jest silnym antyoksydantem, działa więc przeciwwirusowo i przeciwgrzybicznie, a także zwiększa termogenezę w naszym organizmie.


Dodaj komentarz


Brak Komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

Zdrowie